בלוג המומחים של WPWIZ

הנוסחא שתחזיר אליך לקוחות מרוצים פעם אחר פעם

 

לכתבת המקור

מי מאיתנו מפתחי אתרים ובכלל לא חווינו את התחושה שעשינו כמיטב יכולתנו לספק ללקוח שלנו מוצר ברמה גבוהה שיתן מענה אופטימאלי עבורו. ישבנו ימים כלילות והשקענו ובסוף התקשורת ביננו הסתיימה עם קבלת המוצר ללא המשכיות קדימה.

למה זה קורה ומה ניתן לעשות ע"מ לשמר את הלקוח כלקוח מתמשך ? 

לעיתים אנחנו שוגים בחשיבה שאם נספק מוצר איכותי ללקוח זה מספיק כדי שהוא יחזור אלינו שוב. לפעמים זה מספיק ולפעמים נדרשת השקעה נוספת מצדנו ע"מ ליצור את זה.
נתחיל מזה שרוב הלקוחות לא ממש יודעים מה נדרש לפיתוח אתר טוב, כמה חשיבה והתמקצעות נדרשת ולכן גם אם המוצר שסיפקנו הוא ברמה גבוהה לרוב הם ינסו למצוא בהמשך אלטרנטיבות נוספות או שיהיו יותר זולות או כי יחשבו שיש מישהו שיכול לעשות את זה טוב יותר.

ההבנה מה שעושה את הלקוחות שלנו מרוצים ואיך אנחנו יכולים לשמור אותם מרוצים לטווח הארוך היא המפתח לפיתוח קשרים חזקים. קשרים חזקים הם מה שיוצרים עסקאות, הפניות ואחוז גדול מהכנסות – במיוחד אחרי כמה שנים בעסק.

בדרך כלל בתור מפתחים אנחנו מתמקדים בלמכור את השרות שלנו. אחרי שזה מצליח אנחנו עוברים לשלב הקמת המוצר. ושוכחים לגמרי שיש נושא שלם וחשוב והוא בניית מערכת יחסים ביננו לבין הלקוח. זה המקום שבו דברים יכולים להתחיל להשתבש. אנו נוטים לחשוב שאיבדנו לקוח בגלל מקרה נקודתי, אבל לעתים קרובות זה קורה לאט לאורך זמן.

קיים היצע כל כך גדול בשוק וכל כך הרבה דעות, שאם הלקוח מטיל ספק בבחירה שלו בך, זה לא משהו שאתה צריך לקחת אישית. אבל כן חשוב ורצוי לעשות כל מה שניתן כדי שהלקוח לא יגיע למקום הזה וירגיש שהוא עשה בחירה טובה והוא נמצא בידיים מהימנות.

המפתח הוא שירות מעולה וזה מתחיל ברגע חתימת החוזה וממשיך לאורך כל הדרך.

היום קיימת תחרות לא פשוטה בתעשיית הפיתוח וורדפרס. לא משנה איזה הצעה ניתן תמיד נראה שיש מישהו בחוץ שיהיה מוכן לקבל את אותה עבודה במחיר נמוך בהרבה מההצעה שלנו. קיימת התחושה שאנחנו תמיד צריכים להשתמש במחיר כדי ליצור יתרון תחרותי.

זוהי חשיבה שגויה לטווח ארוך וברגע שתתחיל להתמקד בפיתוח אסטרטגית שימור לקוחות, תבין את זה. במקום להיות ממוקד רק במשיכת לקוחות חדשים, תלמד לתת את המקום הראוי לאלה שהיו איתך עד היום.  קשר איכותי עם הלקוחות שלך תספק לך לאורך זמן יתרון תחרותי שיהיה קשה להתחרות בו ללא קשר למחיר שתגבה.

כדי ליצור מסגרת טובה ועובדת לתכנית שימור איכותית שעובדת, כדאי שתהיה תכנית כתובה שתבטיח המשכיות. תוכנית שניסית וראית שהיא עובדת. שטובה גם מבחינת רווחיות וגם מבחינת השרות ללקוח.

טיפ נוסף, בקש משוב מהלקוחות, הקשב להם. אם תלמד להבין את הצרכים שלהם תוכל לתת להם את המענה המתאים.

אז מה יהפוך את תכנית שימור הלקוחות שלך ליעילה יותר ?

התכונות של תכנית שימור הלקוחות מבוססות על השירותים שאתה מספק ומה שאתה חושב שהלקוחות שלך ימצאו כבעל ערך. עם זאת, יש כמה עקרונות כלליים שמהווים מרכיב מרכזי בפיתוח קשרים עם לקוחות לטווח ארוך:

  • חווית הלקוח הרצויה

    אתה בטח מכיר את המוצרים של אפל, אחד המותגים המפורסמים ביותר על פני כדור הארץ. אין צעד אחד בכל התהליך של שימור הלקוחות שלא עשוי בקפידה. אתה לא צריך להיות מוקפד כמו אפל, אבל כן צריך לפחות לכתוב פסקה או שניים שמתארת ​​איך אתה רוצה שהלקוחות שלך ירגישו ביחסי הגומלין שלהם איתך ועם העסק שלך.

  • פיתוח מדיניות תקשורת

    שמור על קו תקשורת פתוח עם הלקוחות שלך. אל תשאיר אותם תוהים על ההתקדמות של הפרויקט שלהם. זה לוקח דקה או שתיים , לשלוח דואר אלקטרוני או הודעה עם עדכון מהיר בסופו של היום או שבוע. במיוחד במקרים בהם אתה עובד על פרוייקט שיש לו מועד אחרון. תמיד נסה להבין את המקום של הלקוח שלך. תגובה קצרה ממך על התקדמות הפרוייקט תעשה פלאים ליצירת לקוח רגוע ומרוצה.

 

לתקשר, לתקשר, לתקשר. בשימוש נכון, זה יכול להיות יתרון תחרותי גדול!

  • ספק ערך שוטף

    הבן מה הלקוחות שלך מוצאים כבעל ערך וספק אותו, לא בחינם כמובן. שלב אותו לתוך מבנה התמחור שלך.
    תמיד תדאג לשמור כמה אסים בשרוול שלך. קבלת ערך בלתי צפוי יכולה להיות הפתעה נעימה. ניתן גם לחשוב על דרכים לספק ערך מתמשך. אולי בנייית תכנים של ידע שרק לקוחות שלך יוכלו לגשת אליו כהטבה. תוכל גם לגרום לזה לעבוד עבורך בהוספת תכנים שיווקים לעסק שלך וגם מידע בעל ערך ללקוח.

  • הפוך משאב חיוני

    אם לקוח שלך נתקל במצב שהוא צריך את עזרתך, חשוב פעמיים לפני שאתה מוותר על ההזדמנות לעזור לו.  לפעמים עזרה ללקוח ברגעי משבר יכול לעשות פלאים לטווח הארוך גם מול הלקוח הספציפי וגם מול לקוחות פוטנציאלים שהוא יכול לספק לך.

  • התעניין בעסק של הלקוח שלך

    למד לראות את הלקוח שלך קודם כל כאדם. התייחס אליו בכבוד. תתעניין בו ובעסק שלו. טיפוח מערכת יחסים ארוך טווח אומר שיש מטרה עמוקה יותר מסתם כסף. תן לו את ההרגשה הזאת.

  • הפחת את עומס העבודה עם כלים אוטומטים

    בחר ועבוד עם כלים כמו Infusionsoft, MailChimp, MailPoet, שיאפשרו לך לממש חלק מהתקשורת שדיברנו עליה בצורה אוטומטית וכך לחסוך לעצמך עבודה ועומס.

  • היה זמין ללקוחות שלך

    כדי לבנות מערכת יחסים עם לקוחות חשוב שתהיה זמין עבורם.  לא מדובר על שעות לחיוב או זמינות בכל רגע. אבל כן למצוא את הדרך שתהיה נכונה עבורך ותיתן מענה ללקוח ולהרגשתו שיש מישהו שנמצא עבורו כל הזמן. 

 

אם תחפש באינטרנט תמצא דעות שונות לגבי הערך האמיתי של קשרים עם לקוחות לטווח ארוך. ישנם מאמרים כדוגמת המאמר 'מבית הספר לעסקים של הווארד', שמדווחים כי גידול בשרות ב -5% בלבד יכול להגיע לגידול ברווחים שנע בין 25% ל -95%. נכון, זה טווח די רחב אבל, אפילו בקצה התחתון של הטווח, זה עדיין מרשים.

הכוונה שלנו במאמר זה היא  לסייע לך להבין את חשיבותו של שרות טוב ומתמשך ללקוחות שלך.
אם תיקח מפה כמה תובנות לעסק שלך ,תנסה אותן ותסיק את המסקנות האישיות שלך,
אנחנו עשינו את שלנו.
בטוחים שצעד זה יתרום ויסייע לך בהמשך דרכך כעסק

אם עדיין נשארת עם שאלות, מוזמן ליצור איתנו קשר ואנחנו נסייע לך בכל הנדרש דיביין אתרים

מוזמנים לשתף:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דברו איתנו

צרו איתנו קשר

יש לכם שאלה, רוצים לשמוע עוד פרטים? משהו לא היה ברור? אל תהססו – השאירו פרטים ונציג מומחה יחזור אליכם בהקדם!

שלחו לנו הודעה

ברשתות החברתיות