בלוג המומחים של WPWIZ

איך לבנות אתר שיהיה כל כך ידידותי שגם סבתא שלנו תוכל לגלוש בו בקלות ?

איך לבנות אתר שיהיה אינטואיטיבי

אחד האלמנטים החשובים בבניית ובעיצוב אתר הוא שהגולש ירגיש בבית.
שהאתר יהיה קל לניווט, שיהיה ניתן להתמצא ולתפעל אותו בקלות ושיהיה עקבי.

במאמר זה נרחיב מעט על כל אחד מהאלמנטים ונראה איך ניתן לישם אותם בפועל באתר שלנו.

ניווט

ניווט הוא בעצם התפריטים שדרכם אנחנו מגיעים לדפים באינטרנט כמו שאנחנו רואים כאן בתמונה.

 

ההמלצה היא תמיד לעבוד עם ניווט מובנה ופשוט ככל האפשר וכך לעזור לגולשים להבין את האתר בקלות.
במקרים בהם בכל זאת קיים צורך לעבוד עם ניווט מורכב חשוב שתהיה איררכיה נכונה והגיונית אשר תקל את ההתמצאות בתפריטים ובמציאת תתי תפריט בנוחות. שימוש בריבוי רמות בתפריטים עלול גורם משמעותי לעומס במידע ומזה אנחנו מעוניינים להמנע תמיד בכל הנוגע לאתר שלנו.

נושא נוסף שיש לשים עליו את הדעת הוא תמיכה בכל הפלטפורומות הקיימות היום בשוק.
בשנים האחרונות משתמשי הקצה גולשים ממספר רב של פלטפורמות (טלפונים ניידים, מחשבי כף יד) וחשוב לשמור על עקביות בתצוגת התפריטים באתר.
דרישת קלט שונות כדוגמת ריחוף/לחיצה מתבצעות בצורה שונה על גבי פלטפורמות שונות ולכן יכולות להיות מבלבלות (דברים שניתן לבצע על מחשב לא ניתן לבצע בנייד).
הרעיון הוא שלא משנה מאיפה משתמש הקצה נכנס לאתר שלנו, רצוי שהתפעול וההתנהלות באתר תהיה זהה ללא תלות פלטפורמה.

תהליך תשלום באתר

הוצאת כספים הוא נושא שגם ללא "הוספת קשיים" מורכב בעצמו. לכן התפקיד שלנו הוא לדאוג שבאתר שלנו התשלום יהיה כמה שיותר פשוט לתפעול.

להלן מספר עצות יעילות לעשות זאת:

צמצום מספר השדות למילוי למינימום האפשר – לא להשאיר שדות שלא חובה למלא אותם.
לדוגמא – מה הטעם לשאול על סוג כרטיס, כאשר ניתן לקבל את המידע הזה ע"י מספר הכרטיס.

עבודה עם תוכנות שיפשטו את תהליך התשלום –  כדוגמת תוכנת PayPal, שכבר שומרת את כל הנתונים של הגולש, וכל מה שנותר לו לעשות זה להיכנס לאפילקציה, לאשר את התשלום ובזה הסתיים התהליך.

לתת לגולש את ההרגשה שהוא נמצא בידיים בטוחות – אם זה להפוך להיות חנות מאושרת ע"י גורמי הבטחה מוכרים ומוסמכים כדוגמת גוגל מהימן או באבטחת נורטון. או/ו להוסיף המלצות וביקורות של קונים שלך.

סמלים

קיימת נטיה להשתמש בסמלים במקום מלל כדי לעשות את האתר למעניין ומעוצב יותר. זה יפה ונכון אבל חשוב תמיד לזכור שסמלים לא מעבירים את אותם מסרים לכל צופה. גם סימנים נפוצים יכולים לסמל משהו אחר בתרבויות אחרות.
בנוסף, חלק מהאנשים יעדיפו תוויות מאשר התעסקות בפרוש של מידע חזותי.
ניתן לעבוד עם סמלים, אבל ההמלצה היא להוסיף מתחת גם מלל שיסביר את מהותם.

עקביות

בכל שלושת הנושאים שדיברנו עליהם, אחד הפרמטרים שחשוב! חשוב! לזכור ולישם היא עקביות.
לא משנה מאיפה גולשים לאתר שלך שתמיד דברים יתנהגו אותו דבר!
וכך להשאיר את הגולשים "רגועים" ללא הדאגה של מה יקרה….

מוזמנים לצפות בוובינר המלא בהנחיית סטף מילר שמדבר בהרחבה על נושאים אלו ועוד שיטות עבודה מומלצות נוספות, שנאספו משעות רבות של צפייה בסרטוני מחקר משתמשים.
The 7 most common usability issues with UserTesting

בהצלחה !!

אנו ב-WPWIZ נעזור לכם לבנות אתר ידידותי ונוח לכל משתמש גם לסבתא שלכם

מוזמנים לשתף:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דברו איתנו

צרו איתנו קשר

יש לכם שאלה, רוצים לשמוע עוד פרטים? משהו לא היה ברור? אל תהססו – השאירו פרטים ונציג מומחה יחזור אליכם בהקדם!

שלחו לנו הודעה

ברשתות החברתיות