בלוג המומחים של WPWIZ

אחסון לאתר וורדפרס – מה חשוב לדעת?

 

חבילת אחסון

אחסון אתרים הוא שרות המאפשר לאתר שלך להיות נגיש לכולם כל הזמן.

אז יש לך אתר וכעת השלב הבא הוא לדאוג שגולשים יגיעו אליו.
בעצם הפעולה הבאה שצריך לעשות היא מציאת שטח אחסון לאתר שלך.

 

אתר הוא בעצם אוסף קבצים שיש לאחסן אותם במחשב אחסון או שרת אחסון.

שרת אחסון הוא מחשב חזק, שיכול לתת מענה לכל הצרכים של האתר.
מדובר על מחשב שמחובר לאינטרנט כל שעות היום והלילה.

קיימות חברות אחסון אתרים אשר משכירות מקום בשרת אחסון כזה לבעלי אתרים כמוך.
תפקידן לספק גישה לאתר כל הזמן, כדי שמבקרים יוכלו להיכנס אליו בכל רגע נתון.

מה שחשוב לך כבעל אתר זה שהאתר יהיה נגיש לגולשים כל הזמן ושהגלישה בו תהיה מהירה ואיכותית. ובמקרים בהם אתר נופל תהיה תמיכה מהירה של החברה כך שהוא יחזור לאויר הכי מהר שאפשר.

במאמר זה נרחיב על מה שכבר נכתב ועל נושאים נוספים שחשוב לדעת ברכישת אחסון לאתר שלכם.

 אז מה חשוב לדעת לפני שרוכשים אחסון לאתר ?

  • שטח האחסון – יש לבדוק ששטח האחסון שהחברה מציעה מתאים לגודל האתר שלך כדי שלא תהיה מוגבל בתכנים שתרצה לשים באתר. מצד שני אין צורך לרכוש שטח גדול מידי שלא נדרש לך וסתם ליקר את העלויות.
    נקודה חשובה – גם אם נעזרת בחברה לבניית אתרים אתה לא חייב לאחסן את האתר בשרת שלהם, למרות שאם אתה מרוצה אז רצוי כמובן שהכל יהיה במקום אחד.
  • נפח התעבורה – נפח התעבורה בעצם קובע כמה גולשים יכולים להיכנס בו זמנית לאתר ומה תהיה חווית המשתמש שלהם. פרמטר זה הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר באחסון האתר. כיום המשתמש דורש גלישה מהירה ותקינה וכל שיבוש יכול בקלות לגרום לו לנטוש את האתר שלנו ולעבור לאתר מתחרה .
  • שותפים לרשת – יש שרתים שעובדים על אחסון משותף. זה אומר שעל שרת אחד יושבים כמה אתרים. אם באחד מהאתרים יש תעבורה גבוהה מאוד, זה יכול להאט דרמטית את האתרים האחרים ואת מהירות הטעינה שלהם ושוב יש לנו פגיעה בחווית המשתמש.

פגיעה בחווית המשתמש = הורדה בדירוג של האתר = הורדה בדירוג תוצאות החיפוש של גוגל.

  • מיקום פיזי של השרת  – חשוב לדעת אם השרת ממוקם בארץ או בחו"ל. פרמטר זה משפיע על תפקוד האתר מבחינת ביצועים וגם חשוב מבחינת תמיכה טכנית.
  • תמיכה טכנית – נושא שלפעמים חושבים עליו רק ברגע שנתקלים בבעיה ולכן אנחנו מציינים כאן את החשיבות שלו. חשוב לברר ולהבין את טיב השירות של החברה שבחרתם. האם ינתן לך מענה מהיר במקרים בהם תצטרך עזרה, האם הצוות מספיק מקצועי ואיך מתבצעת התקשורת איתם (טלפונית, מייל, פקס).
  • אחריות מלאהבקש לדעת מהי התחייבות החברה במקרים של תיקון באגים, תקלות או פריצה לאתר. על מה היא מתחייבת מבחינת זמנים ושרותים.
  • מערכת גיבויים ושמירת נתונים – במקרים בהם האתר נופל או נפרץ. יש להבין מהי תדירות גיבוי האתר והאם החברה מתחייבת להחזיר את האתר לאוויר מתוך הגיבוי ותוך כמה זמן.
  • ווידאו וסטרימינג – אם האתר שלך כולל קבצי וידאו/ אאודיו, כדאי לבדוק שקיימת תמיכה בסטרימינג (שרות המאפשר למשתמש לנגן וידאו או שמע גם אם עוד לא נטען כל הקובץ) ומה העלות של שרות כזה.
  • מסדי נתונים – כיום יותר ויותר אתרים נבנים כאתרי תוכן דינמי. אתרים אלו בנויים ע"י מערכות שזקוקות למסדי נתונים על מנת לאחסן את כל המידע. ישנם כמה סוגים של מסדי נתונים ורוב השרתים תומכים בכולם. בדרך כלל השימוש שלך יהיה במסד הפשוט ביותר, אבל עדיין כדאי לבדוק שבחברה שבחרתם אין הגבלה על הכמות של המסדים ושתינתן לך שליטה מלאה על כל המסד על מנת שתוכל לבצע כל מה שתרצה באתר שלך.
  • מספר הדומיינים שניתן לארח על כל אחסון – פרמטר לא פחות חשוב. ככל שמספר הדומיינים גדול יותר, תינתן לך האפשרות להקים מספר אתרים תומכים עם דומיינים שונים, שיהיו אתרי לוויין שנותנים גיבוי לאתר הראשי שלך וכולם על שטח אחסון אחד.
  • כתובת מייל – אם אתה מעוניין במייל שיכלול את שם האתר שלך, תצטרך לפתוח את המייל דרך חברת האחסון ,לכן חשוב לבדוק כמה כתובות מייל מוקצות לך, מה גודל כל תיבה והאם היא עונה לדרישות שלך.
  • מחיר לא לוותר על סקר שוק. בדוק מה המחיר החודשי לאחסון האתר. האם יש הנחה אם סוגרים לשנה מראש או יותר. מה בדיוק כוללת החבילה. השוק הזה די פרוץ ולכן קיימים הבדלים משמעותיים בין החברות.
  • ותק החברה – בדוק כמה זמן החברה קיימת, מה הנסיון שלה ומי הם קהל הלקוחות שלה.
  • החזר כספי – תמיד טוב שהחברה שבחרת תתחייב לתת לך החזר כספי מלא במקרה ואתה לא מרוצה. זה מראה על חברה רצינית שמודעת ליכולות ולטיב השרות שלה וכך גם מוסרת ממך הדאגה שאתה מסכן את הכסף שלך.

ההצעה שלנו היא לא להקל ראש בהחלטה לגבי אחסון האתר שלך. כמו שאתה רואה יש לבדוק משתנים רבים לפני ביצוע ההזמנה. הבחירה יכולה להיות מהותית לקידום האתר וחווית הגלישה של לקוחותיך. לכן, ההמלצה שלנו היא להעזר בגורם מומחה שידע להתאים לך את חבילת האחסון האופמטימאלית עבורך.
לנו יש את הידע לעשות זאת ונשמח לעמוד לשרותך דיביין אתרים

מוזמנים לשתף:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דברו איתנו

צרו איתנו קשר

יש לכם שאלה, רוצים לשמוע עוד פרטים? משהו לא היה ברור? אל תהססו – השאירו פרטים ונציג מומחה יחזור אליכם בהקדם!

שלחו לנו הודעה

ברשתות החברתיות