בלוג המומחים של WPWIZ

בואו נבנה פרסונה (חמשת השלבים לבניית פרסונה לאתר)

מה זה פרסונה?
פרסונה היא אב טיפוס המייצג את קהל הגולשים של האתר.
דמיינו שלקחתם את כ-ל מי שגלש, גולש או אי פעם יגלוש באתר והפכתם אותם לאדם אחד.
האדם החדש הוא הפרסונה שלכם – דמות בדיונית שמטרתה לייצג את האישיות, ההעדפות והצרכים הכלליים שאותם תשרתו באתר שלכם.

למה צריך פרסונה?
פרסונה מלווה את תהליך האפיון כמו גם את בניית האתר.
היא מעין מצפן שמורה את הדרך בצמתים בהם רוצים לדעת שבניית האתר מתקיימת בצורה הנכונה ביותר.
שאלות שבניית פרסונה יכולה לעזור בהן:
-באיזה צבעים לבחור?
-באיזו שפה להשתמש?
-באיזה רמת מורכבות נבחר לבנות את האתר?

זמן לצאת לשטח
פרסונה אמיתית בונים בעזרת קהל הגולשים, יוצאים לשטח ופשוט שואלים!
מאחר ופרסונה אמורה לייצג את קהל הגולשים האמיתי, הדרך הטובה ביותר לדייק אותה היא באמצעות שיחות אמיתיות עם אנשים אמיתיים.

איך עושים את זה?
1. סקרים
2. ראיונות עם משתמשים
3. קבוצת מיקוד
4. פוסטים בקבוצות פייסבוק של קהל היעד
5. כלים טכנולוגיים לניתוח התנהגות

איך בונים פרסונה בעזרת חמשת השלבים

פרטים אישיים
זהו שלב ההיכרות בו ננסה להבין על המשתמש פרטים בסיסיים.

שאלות לדוגמא:
-בן כמה אתה?
-איפה אתה גר?
-במה אתה עוסק?
– מה ההשכלה שלך?

הרגלים ותחביבים
בשלב הזה ננסה להכיר יותר לעומק את עולם התוכן של הגולשים, תחומי העניין שלהם והדברים בהם הם משקיעים מזמנם.

שאלות לדוגמא:
-מה את/ה עושים בזמנך הפנוי?
-ספר לי על סדר היום שלך

 איתור כאבים
בשלב הזה נשאל שאלות על מנת להבין עם איזה בעיות הם מתמודדים בכל הקשור לעולם התוכן בו אנחנו עוסקים.

שאלות לדוגמא:
-מה היית משפר בדרך בה הדברים עבדו עד כה?

היכרות הסביבה האינטרנטית של הגולשים
בשלב הזה ננסה להבין מה האתרים העיקריים בהם הם משתמשים, מה הם אוהבים בהם, ומה פחות, ואיפה הם משקיעים את רוב זמנם באינטרנט.

שאלות לדוגמא:
באיזה אתרים אתה גולש בדרך כלל?
-האם יש אתרים שנוחים לך יותר? האם יש אתרים שנוחים לך פחות?

ציפיות ורצונות
בשלב הזה נאפיין מהם הצרכים הלא ממומשים של הגולשים, כך נוכל לבנות אתר שיהווה פתרון בדיוק לאלו.

שאלות לדוגמא:
מה היית מצפה שיהיה באתר?
-תאר לי את האתר האידיאלי בשבילך

 

אחרי שאספנו מידע מלפחות מספר גולשים, זה הזמן להפוך את המידע לפרסונה!

טכניקות לבניית פרסונה


1) לאתר את כל התשובות הזהות
נסו לבחון איזה תשובות חזרו על עצמם. סביר להניח שתשובות שחזרו יותר הן גם אכן מייצגות.

2) לאתר משפטי מפתח
נסו לאתר משפטים מרכזיים שאמרו הגולשים שאתם מרגישים שמייצגים את עיקרי הדברים בכל הקשור לפרסונת האתר.

3) תבחרו בממוצע
ראיינתם מספר גולשים עם תשובות שונות? נסו לעשות ממוצע בין התשובות ולבחור בו כמאפיין הפרסונה העיקרי.

איך נראית פרסונה?

לשם הדוגמא נבנה פרסונה לאתר שמוכר עוגות בהתאמה אישית לאירועים.

זאת גלי.
גיל: 35
סטטוס: נשואה +1
אוריינות דיגיטלית: טובה
השכלה: תואר ראשון
עיסוק: היא עובדת כאחות בבית חולים במשמרות.
פנאי: ברוב הזמן הפנוי מבלה עם המשפחה.
אתרים בהם היא מבלה: 

נקודות הכאב שלה: היא עובדת קשה ולכן אין לה זמן ללכת לבחור עוגת יום הולדת לאמא שלה במאפייה, היא רוצה לחסוך את הזמן ולהזמין אינטרנטית.
היא מצפה מהאתר: שיהיה נגיש ומובן, שתוכל לסמוך על זמני ואיכות ההזמנה, שתהיה אפשרות להוסיף בו ברכה. 

עוד מילה על חשיבות הפרסונה

לדבר עם קהל היעד שלנו, לשמוע מהם את הרצונות האמיתיים, ובהתאם לכך לאפיין פרסונה מדויקת, זו דרך שמובילה ישירות לשיפור האתר, לשיפור השמישות בו, ולשיפור ההמרות. 

רוצים לבנות אתר שקולע בול לקהל היעד?

אנחנו מתמחים באפיון פרסונה כחלק מתהליך אפיון אתר כללי.
בואו נדבר על אפיון פרסונה לאתר שלכם.

מוזמנים לשתף:

דברו איתנו

צרו איתנו קשר

יש לכם שאלה, רוצים לשמוע עוד פרטים? משהו לא היה ברור? אל תהססו – השאירו פרטים ונציג מומחה יחזור אליכם בהקדם!

שלחו לנו הודעה

ברשתות החברתיות