בלוג המומחים של WPWIZ

העתיד של יצירת תוכן בוורדפרס

יצירת תוכן בוורדפרס

המגמה בעולם כתיבת התוכן היא ליצור ממשק נוח ונגיש לכל אדם שמעוניין לכתוב תוכן, כך שכל מה שהוא יצטרך לעשות זה לכתוב, מבלי להתעסק בכל המסביב.

וורדפרס בעבר הקדימה את זמנה ע"י שימוש  ב TinyMCE כממשק ליצירת תוכן. צעד שקידם משמעותית את תהליך העבודה מול כתיבת התוכן ואפשר נגישות לכולם – עם או בלי ניסיון HTML.
בזכות הממשק הזה חלה קפיצה בהכרה ובפופולריות של וורדפרס.
בעצם ברגע אחד כל בלוגר שהכיר קצת מעבד תמלילים יכל לכתוב ולפרסם תכנים בקלות. הוספת טקסט, טבלאות, תמונות וקישורים הפכו קלים לתפעול ועולם הבלוגים אהב את זה.

 

במשך הזמן בוצעו שיפורים קלים בממשק ,כשהמשמעותי בניהם יצא בגרסה  3.2 ואפשר למשתמש להסיר את כל מה שלא היה רלוונטי עבורו במסך ובעצם יצר בלוק ריק שהכיל מסך נקי לכתיבת התוכן. מה שאפשר מינימום התעסקויות ולחיצות לא רצוניות , ומקסימום כתיבה ויצירתיות.

נכון להיום הגרסה המוצעת היא גרסה 4.1. גרסה שדי דומה לגרסה ההתחלתית כך שבעצם הממשק נשאר כמעט אותו דבר.

 

קיימות מספר מגבלות שהיו ונשארו בממשק הקיים והן :

מה שאתה מומחיותרואה זה לא מה שאתה מקבל – אנחנו כותבים את הטקסט שלנו עם הכותרת הרצויה וסדר הצגת הפסקאות , כאשר העורך מפרש את מה שנכתב במסגרת המגבלות שנקבעו בסגנונות.מגבלות אלו בעצם מונעות מאיתנו לקבל תצוגת תוכן כמו שהיינו רוצים.  ניתן כמובן לשנות את הסגנונות של העורך, אך לרוב האנשים אין את הזמן או היכולת לעשות זאת.
נקודה נוספת באותו הקשר – הממשק היום מאלץ את הכותבים לעבוד בלופ קבוע שכולל עבודה עם תצוגה מקדימה ע"מ לראות איך התוכן יראה לאחר פרסום וחזרה למצב עריכה ע"מ לתקן מה שצריך ושוב חוזר חלילה עד שמגיעים לתוצאה הרצויה.

יכולת מוגבלת של העורך להתמודד עם תוכן שהודבק מיישומים אחרים – מקטין את החופש של כותבים שכן מכירים יותר לשדרג את התכנים שלהם (למרות שיש פתרונות של תוספים).
חסרון נוסף שקיים היום בוורדפרס הוא שלמרות שיצרו מסך מלא ע"מ ליצור הסחות דעת , ברגע שאתה מזיז את העכבר מעבר לתחום התוכן, קופצים  הבזקי ממשק וורדפרס ובעצם כל היתרון של ליצור מסך נקי מהסחות דעת מתפוגג.

אז מהן החלופות שמוצעות לנו בשוק כיום ?

הראשונה היא Ghost – גם כאן מדובר על קוד פתוח שמוצע משנת 2013.
הרעיון גם כאן הוא לפשט את ממשק כתיבת הבלוגים ולאפשר לאנשים לכתוב ללא הסחות דעת.
מה שיש להם כיום הוא פשוט מאוד – עורך Markdown עם תצוגה מקדימה בזמן אמת על אותו המסך.

אחד החסרונות  בGhost הוא הצורך ללמוד Markdown על מנת להשתמש בפלטפורמה. למי שיש לו קצת נסיון בכתיבת קוד יכול לקחת עשר ד ללמידה , אבל לרוב זה אכן מהווה מכשול ולכן וורדפרס עדיין שולטת בתחום הזה .

חלופה נוספת שקיימת היא Medium. חלופה זאת אפילו פשוטה יותר מ Ghos. כל הדגש הוא על יצירת תוכן אישית, ללא התאמה אישית, צבעים או תוספות. החוזקה שלה היא מה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל. בעצם מה שמוצג בתהליך הכתיבה נראה בדיוק כמו שזה יפורסם.

כאשר מסתכלים על הגרסות העתדיות של וורדפרס, נראה כי אין שינויים גדולים המתוכננים לעורך.
עם זאת , יש עורך חדש שמגיע כתוסף שאמור לאפשר רמה אחרת של עבודה עם הכתיבה ונותן מענה לצרכים חשובים כמו:

מה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל – הרעיון הוא בעצם לחסוך לכותבים את הלופ שהם צריכים לעבור כיום כאשר הם כותבים תוכן. המערכת תתמוך במצב שמה שאתה רואה בעריכה זה מה שיתקבל כשהתוכן יפורסם.

יצירת דפים ישירות מהקצה הקדמי של האתר שלנו  – אופציה שתאפשר לנו לראות מייד איך התוכן ייראה באתר שלנו בהקשר של העיצוב , ללא צורך לבצע תצוגה מקדימה.

המצב היום שוורדפרס עדיין לא נותנת את המענה האופטימאלי לממשק ליצירת תוכן.
רבים מאיתנו חולמים על עתיד שיכלול מינימום הסחות דעת ותמיכה מלאה במגבלות שצויינו למעלה.
כרגע הדבר הקרוב ביותר למענה המיוחל הוא התוסף של העורך הקדמי , שאנו מלאים תקווה שוורדפרס יתן  עליו דגש והוא יהווה חלק מהליבה של המערכת. ואין שום סיבה שזה לא יקרה, במיוחד שיש חלופות שמראות שניתן להגיע לשם וליצור את חווית הכתיבה שאנחנו מחפשים.

קפיצת מדרגה של וורדפרס בנושא הזה יכולה להביא אותה להיות מספר אחת בפלטפורמות הבלוגים.
אז למה אנחנו מחכים ??

מוזמנים לשתף:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דברו איתנו

צרו איתנו קשר

יש לכם שאלה, רוצים לשמוע עוד פרטים? משהו לא היה ברור? אל תהססו – השאירו פרטים ונציג מומחה יחזור אליכם בהקדם!

שלחו לנו הודעה

ברשתות החברתיות