בלוג המומחים של WPWIZ

חנויות וירטואליות בוורדפרס – על הקשר בין פסיכולוגיה ובין הגברת מכירות ברשת

איך פסיכולוגיה מגבירה את המכירות?

ישנן שיטות רבות להגדיל את המכירות אך נראה שבשנים האחרונות הולך ותופס תחום הפסיכולוגיה מקום של כבוד כדרך להגדיל את המכירות. מה לא עושים לנו בכדי להגדיל את המכירות? סידור שונה של המדפים בסופר, הפצת ריחות של מאכלים אהובים במאפיות ומסעדות ועוד ועוד – כל אילו הן שיטות שכולם מגיעים מתחום הפסיכולוגיה ונועדו להגביר את המכירות. ואתם יודעים מה האמצעים האלו עובדים ועובדה שיותר ויותר מקומות עושים זאת. מבלי שנשים לב אנו הולכים שבי אחר המניפולציות שבתי העסק עושים לנו ומגדילים את הקניות שלנו בעקבותיהם.

איך פסיכולוגיה מגבירה את המכירות ברשת?

הישראלים הם מקום שני בעולם בקניות באינטרנט ולכן אין זה פלא שיותר ויותר חנויות ווירטואליות צצות ברשת. אין זה פלא שכמו בעולם האמיתי גם בעולם האינטרנט ישנן שיטות ואמצעים רבים מתחום הפסיכולוגיה שניתן לבצע ונועדו להגדיל את מכירות החנות הווירטואלית. כמובן שהמטרה היא לקלוע לצרכים הפסיכולוגיים הייחודיים של קהל היעד – למרות שכמובן אין כל פסול לנצל את החולשות (בעיקר פחדים) האנושיות לעשיית עסקים ואספקת שירות שנוגע בפחד הספציפי – וזאת מכיוון שהרבה יותר אנשים מונעים מפחדים מאשר האנשים שמונעים ממטרות והגשמות. יש אין ספור דברים שניתן לעשות וביניהם לתת למשתמש שלוש אופציות של מחירים בכדי שיבחר את האופציה האמצעית או המובלטת – וכמובן שזוהי רק דוגמא קטנה אחת איך לנתב את הלקוח לבצע את הפעולות שאנו רוצים.

"המטרה היא לקלוע לצרכים הפסיכולוגיים הייחודיים של קהל היעד"

כיצד נשלב פסיכולוגיה באתר וורדפרס?

וורדפרס כמערכת ניהול האתרים הגדולה בעולם אינה חפה מהשימוש בפסיכולוגיה במכירות באינטרנט. אך לוורדפרס מספר מאפיינים ההופכים אותה לעוד יותר מבוקשת בשביל לבצע פסיכולוגיה באינטרנט. ראשית וורדפרס היא מערכת קוד פתוח המאפשרת לנו אינסוף של אפשרויות בנויות ומוכנות מראש הנוגעות באופן ישיר בפסיכולוגיה של האתר/חווית המשתמש – ואולי זה גם מה שעוזר לה להיות המערכת הפופולארית ביותר לעיצוב, פיתוח ובניית אתרים. הרעיון בעצם אומר שאם מישהו כבר חשב ועשה משהו – אז אין צורך בהרבה מקרים להמציא את הגלגל מחדש – מכיוון שבהרבה מקרים, לרבים לפנינו כבר היו צרכים דומים ואנשים בקהילת הפיתוח כבר ייצרו פיצ'רים/אלמנטים לשימוש מיידי וקל בוורדפרס. לעובדה זו יש משמעות רבה והיא חוסכת לנו כסף רב. כמובן שבמקרים כאלו, ייעוץ וליווי של מומחה בוורדפרס אשר ידע כיצד ניתן לשלב פתרונות קיימים או לפתח את הרכיב הספציפי וכמובן הניסיון וההבנה שלו בתהליכים הפסיכולוגיים של קהל היעד והשפעות של טכנולוגיות שונות על חווית המשתמש – יוכלו לתת ערך נוסף משמעותי לייעול ושיפור התוצאות ומעורבות הלקוחות.

"הרעיון בעצם אומר שאם מישהו כבר חשב ועשה משהו – אז אין צורך בהרבה מקרים להמציא את הגלגל מחדש"

אל תתביישו להיעזר באנשי מקצוע מכיוון שהם אלו שידריכו ויכוונו אתכם להבין את הפסיכולוגיה של קהל היעד והצרכים שלהם וכמובן ההתאמה לחווית המשתמש המועדפת עליהם – כדי שבעיקר תוכלו להגדיל ולשפר את האינטראקציה עם קהל היעד שלכם – וכך לשפר את מטרות האתר – אם ע"י הבאת עוד גולשים – ואם ע"י מכירת עוד מוצרים/שירותים.

מוזמנים לשתף:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דברו איתנו

צרו איתנו קשר

יש לכם שאלה, רוצים לשמוע עוד פרטים? משהו לא היה ברור? אל תהססו – השאירו פרטים ונציג מומחה יחזור אליכם בהקדם!

שלחו לנו הודעה

ברשתות החברתיות